Appdate: Een staaltje transparantie over tweedehands horloges

Appdate: Een staaltje transparantie over tweedehands horloges

Met de groei van m-commerce schieten ook apps als paddenstoelen uit de grond. Retailers houden het vaak niet bij één mobiele applicatie, terwijl niet-retailers toepassingen introduceren die niet zouden misstaan bij grote winkelketens. RetailWatching geeft wekelijks een overzicht van drie apps die meer dan de moeite waard zijn. Deze week apps van Govberg, The Glam App en Ibotta.

Govberg
Het is nog maar een jaar geleden dat juwelier Govberg zijn eerste app lanceerde. Die wordt nu vervangen door een nieuwe, en volgens eigenaar Danny Govberg veel revolutionairdere app. Die biedt een realtime prijsoverzicht voor tweedehands horloges. Gebaseerd op eBay-verkopen, veilingen en andere data krijgen consumenten zo direct inzicht in wat een tweedehands horloge van een bepaald merk ongeveer waard is.


Deze vorm van transparantie in de markt voor tweedehands horloges is uniek, stelt Govberg. Hoewel hij hiermee in eerste instantie zijn eigen business geen dienst bezorgt, verwacht hij dat hij dat uiteindelijk terugbetaald krijgt door een grote hoeveelheid gebruikers van de app. Die houdt overigens zijn oude naam Govberg OnTime, en vervangt automatisch de oude variant.

The Glam App
De kapper kan best een tijdje vooruit volgeboekt zitten. Niet handig als je plotseling een nieuw kapsel nodig hebt voor een speciale gelegenheid, dezelfde avond nog. The Glam App biedt uitkomst.

Beauty on demand, de Uber voor make-up en haar. Hoe je het ook noemt, gebruikers van The Glam App kunnen een haar-, nagel- of make-upspecialist dezelfde dag nog aan de deur laten komen. Ze kiezen de minimale en maximale prijs die ze willen betalen, die aantoon hoe ervaren de stylist die op bezoek komt is. En net zoals bij Uber-chauffeurs geldt: wie het eerst komt, het eerst maalt.

Ibotta
Cashbackplatform Ibotta, tot nu toe alleen actief voor fysieke retailers, breidt uit naar e-commerce. En niet met de minste spelers. Groupon en Jet.com hebben zich aangesloten bij de app.


Met twaalf miljoen Ibotta-gebruikers komen de producten van Groupon en Jet.com bij een groot nieuw publiek terecht. De conversie en traffic moeten via app-to-app verbinding flink verhoogd worden, onder meer dankzij de vijf procent cashback die Ibotta-gebruikers krijgen. In een pilotfase bleek de samenwerking met Ibotta voor een gemiddelde conversie van 21 procent te zorgen.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Dit artikel krijg je cadeau. Lees alles van RetailTrends voor slechts € 10,- (eerste maand).

Word member Of log in