Gepeperde meningen, rake observaties, niet te missen innovaties, opvallende onderzoeken. RetailWatching tipt wekelijks artikelen van over de grens die de moeite van het lezen waard zijn. Deze week artikelen die voorbij kwamen op Business of Fashion, Gondola, The Mirror, Süddeutsche Zeitung en Reuters.
Saks Fifth Avenieuw
Er zijn inmiddels boeken vol geschreven over de problematiek onder warenhuisketens over de hele wereld. Ook (of juist?) in de Verenigde Staten heeft deze sector het lastig. Saks Fifth Avenue, uit het portfolio van Hudson’s Bay, vormt daarop geen uitzondering. Kan een heruitvinding uitkomst bieden?
Lees verder bij Business of Fashion: http://bit.ly/2coURRJ.
Groen dak
Nee, geen zonnepanelen op het dak van Delhaize. De supermarktketen, sinds kort zusterformule van Albert Heijn, wil volgend jaar bij wijze van proef een groentetuin op de winkel openen. De oogst wordt dan een verdieping lager verkocht.
Lees verder bij Gondola: http://bit.ly/2cKSDwg.
Top!
Het is misschien wel hét voorbeeld van de retailer die de huidige tijdsgeest begrijpt, zo stelde Roland Kahn donderdag tijdens het Retail & Brands Festival. Topshop laat niet langer op catwalk zien wat de komende collectie wordt, maar wat die dag al te bestellen is. Volgende week is het zover.
Lees verder bij The Mirror: http://bit.ly/2cI0I0I
Eén Aldi
Aldi Nord en Aldi Süd, jarenlang leefden ze langs elkaar heen. Niet alle klanten weten dat er al sinds 1961 twee verschillende Aldi’s op de wereld zijn, omdat de broers Albrecht ieder hun eigen weg insloegen. Nu kruipen de twee supermarktorganisaties weer naar elkaar toe, getuig een gezamenlijke reclamecampagne.
Lees verder bij Süddeutsche Zeitung: http://bit.ly/2cI0erv.
Eigen merk eerst
Zalando groeit al jarenlang met dubbele cijfers, maar het kan de Duitse online verkoper niet hard genoeg gaan. Daarom komt er nu een speciale tak aan voor zijn eigen labels, om die in nieuwe markten én via de websites van rivalen te verkopen.
Lees verder bij Reuters: http://reut.rs/2cJGM0j
Reacties 0