​‘Buitenlandse HEMA-winkels veel rendabeler’

​‘Buitenlandse HEMA-winkels veel rendabeler’

HEMA wil zijn internationale winkelconcept volgend jaar grootscheeps uitrollen in de Benelux. “In het buitenland hebben we kleinere winkels met minder artikelen, maar die leveren een veel hoger rendement op dan onze Nederlandse vestigingen”, zegt ceo Tjeerd Jegen in het Algemeen Dagblad.

HEMA is afgelopen weekend van start gegaan met een pilot in vier vestigingen. Volgende maand volgt een vijfde vestiging. Ook in België test de retailer zijn internationale concept met vijf pilotstores.

De buitenlandse HEMA-winkels zijn ingedeeld volgens de kamers in een huis. De winkels zijn daardoor ‘overzichtelijker en frisser’, meent Jegen. “Dat zal ertoe leiden dat ook Nederlandse klanten meer bij ons kopen.”

Director expansion & development Emile Ruempol liet donderdag tijdens het Retail & Brands Festival weten de ‘internationale learnings’ van HEMA naar Nederland te willen vertalen. Verder verwacht de retailer volgend jaar de grens van honderd winkels in België te passeren.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!