Appdate: Zo swipe je een kledingcombi bij elkaar

Appdate: Zo swipe je een kledingcombi bij elkaar

Met de groei van m-commerce schieten ook apps als paddenstoelen uit de grond. Retailers houden het vaak niet bij één mobiele applicatie, terwijl niet-retailers toepassingen introduceren die niet zouden misstaan bij grote winkelketens. RetailWatching geeft wekelijks een overzicht van drie apps die meer dan de moeite waard zijn. Deze week apps van Swibblr, Wayfair en Foursquare.

Swibblr
Tijdens de eFashion in Amsterdam werd hij deze week officieel gelanceerd: de kledingmatch-app Swibblr. Mode-liefhebbers kunnen met de app kledingcombinaties bij elkaar swipen en items delen via de sharefunctie. Onder meer Zalando, Mango, de Bijenkorf en Sarenza komen voor in Swibblr. Het kledingaanbod wordt wekelijks ververst.

Swibblr hoopt zowel consumenten als modemerken steeds meer bij zijn app te betrekken. De app speelt in op de groeiende populariteit van m-commerce. “We geloven dat online shoppen nog leuker kan worden en hopen bij te dragen aan een unieke online shop-ervaring, waarbij grenzen tussen webwinkels vervagen”, laten de initiatiefnemers weten.

Wayfair
Wayfair is de nieuwe eigenaar van mobiele chatapplicatie Trumpit en gaat de technologie van de startup in zijn app gebruiken om interactie met klanten te verbeteren. Klanten kunnen in de app op dit moment alleen per e-mail contact opnemen met Wayfair, maar dat moet veranderen.

De dienst van Trumpit is het best te vergelijken met de groepschatmogelijkheid binnen Snapchat. Het platform biedt met name ruimte voor berichten via foto en video. In totaal is de app al 750 duizend keer gedownload op iOS- en Androidapparaten. Wanneer de Trumpit technologie zijn opwachting maakt in de app van Wayfair is nog onbekend.

Swarm
Het is alweer twee jaar geleden dat Foursquare zijn broertje Swarm lanceerde. Inmiddels de app om in te checken op plaatsen in belang toe en dus krijgt hij een flinke update. De nieuwste versie gaat gebruikers aanbiedingen doen van lokale bedrijven. Daar kunnen consumenten van profiteren door virtuele munten die zij van Swarm krijgen, ‘Swarm Perks’, te verzilveren zodra ze in een winkel inchecken.

De geüpdatete versie heeft direct ‘tienduizenden’ Swarm Perks in de aanbieding, belooft Foursquare. Die komen nu nog via derden in de app terecht, maar mogelijk kunnen bedrijven ze in de toekomst zelf aanbieden door zich aan te sluiten bij Swarm.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Dit artikel krijg je cadeau. Lees alles van RetailTrends voor slechts € 10,- (eerste maand).

Word member Of log in