Bellamy Gallery wil dit jaar met zijn vier winkels meer dan anderhalf miljoen euro omzet draaien. Over vijf jaar moet dat tien miljoen zijn, bij maximaal tien winkels. Dat laat medeoprichter Mireille van der Sprong van de RetailRookie weten in het septembernummer van RetailTrends.
Bellamy Gallery is een modeconcept uit de koker van twee oud-medewerkers van Miss Etam. Voormalig commercieel directeur Van der Sprong had behoefte aan een duurzaam fashionconcept dat het vastgeroeste midden in bewegen brengt. Samen met compagnon Imke Bens lanceerde ze in mei dit jaar een webshop en winkels in Haarlem, Den Bosch, Maastricht en Rotterdam.
Het assortiment bestaat uit duurzaam geproduceerde kleding voor heren, dames en kinderen van luxekwaliteit voor de prijs van het middensegment. Daarvoor werkt Bellamy Gallery als een discounter. Van der Sprong leerde naar eigen zeggen via een aantal projecten bij Action hoe je een retailorganisatie simpel houdt, zodat je bij lage marges toch succesvol bent.
De marges zijn dan ook een stuk lager dan bij andere fashionretailers, stelt zij. “Consumenten betalen het hele jaar door te veel om uiteindelijk te scoren tijdens de uitverkoop.” Bellamy Gallery doet echter niet aan sale. “Bovendien wil ik hiervan kunnen leven, maar ik hoef geen herenhuis aan de gracht te kopen.”
Bellamy Gallery is één van de tien RetailRookies 2016-2017. In het septembernummer van RetailTrends worden deze jonge, innovatieve concepten uitgebreid belicht. Klik hier voor informatie over een abonnement.
Reacties 0