Gepeperde meningen, rake observaties, niet te missen innovaties, opvallende onderzoeken. RetailWatching tipt wekelijks artikelen van over de grens die de moeite van het lezen waard zijn. Deze week artikelen die voorbij kwamen op Inc, Handelsblatt, FashionUnited, CNBC en Quartz.
Kijken, kijken, kopen?
Unilever is op overnamepad. Na de koop van onlinescheermesjesbedrijf Dollar Shave Club is het nu de beurt aan Seventh Generation, een producent van natuurproducten. Ook Honest Company, het bedrijf van de Amerikaanse actrice Jessica Alba, staat op het verlanglijstje van de Brits-Nederlandse multinational. Of inmiddels niet meer?
Lees verder bij Inc: http://on.inc.com/2d5AWEB.
Meer dan des keizers baard
Het gaat niet goed met Kaiser’s Tengelmann. De Duitse supermarktketen staat op het punt van omvallen, nu een overname door concurrent Edeka verder weg lijkt dan ooit. Hoe heeft het zo ver kunnen komen?
Lees verder bij Handelsblatt: http://bit.ly/2d2zWza.
Duurzaam
Iedere zichzelf respecterende retailer doet ‘iets’ met duurzaamheid. Dat geldt ook voor fast fashion-specialist Zara. De Spaanse modeketen komt met een milieuvriendelijke kledinglijn.
Lees verder bij FashionUnited: http://bit.ly/2d9skQm.
Duurt lang
Wordt het Hillary Clinton, of toch Donald Trump? Het is een vraag die mensen tot ver buiten Amerika bezighoudt. Voor retailers kan al die aandacht voor de Amerikaanse verkiezingen niet snel genoeg afgelopen zijn.
Lees verder bij CNBC: http://cnb.cx/2d5BSZS.
Plus
De gemiddelde Amerikaanse vrouw is – inderdaad – ‘plus size’. Maar waarom hangen de kledingwinkels dan vol met maat 32?
Lees verder bij Quartz: http://bit.ly/2cWOim8.
Reacties 0