Marley Spoon: ‘Supermarkten over tien jaar nagenoeg verdwenen’

Marley Spoon: ‘Supermarkten over tien jaar nagenoeg verdwenen’

Supermarkten worden binnen tien jaar overbodig door de komst van online alternatieven. Dat zegt ceo Fabian Siegel van maaltijdboxaanbieder Marley Spoon tegen RTL Z.

Er blijven volgens Siegel alleen een paar supermarkten over die een ‘experience’ bieden. “Je gaat daar winkelen omdat je het leuk vindt, zoals Whole Foods in Amerika al doet." Online kunnen consumenten volgens hem goedkopere en verse producten aanschaffen, onder meer doordat ze direct bij de producent kunnen kopen.

Consumenten zullen hun vaste wekelijkse boodschappen in te toekomst online doen via automatische orders, verwacht Siebel. Voor avondmaaltijden zullen ze van maaltijdboxen gebruikmaken, wat volgens hem zowel gezonder als beter voor het milieu zou zijn. "We verpakken alle ingrediënten in de juiste hoeveelheid, zodat we minder weg hoeven te gooien.”

Siegel zei twee jaar geleden al dat supermarkten ‘groot en ouderwets’ zijn, en daarom diensten als maaltijdboxen niet aanbieden. Een half jaar later startte Albert Heijn echter met zijn Allerhande Box, dat met een marktaandeel van vijftien procent inmiddels al de tweede plaats achter HelloFresh inneemt. Ook Jumbo liet destijds weten te werken aan een maaltijdbox.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!