Modehuis Hugo Boss vertraagt de expansie van zijn eigen winkelnetwerk. Daarnaast worden twee van de vier eigen merken geschrapt, meldt het modeconcern in een strategisch plan.
Hugo Boss wil de verkopen in zijn eigen winkels de komende jaren met twintig procent verbeteren. Daarnaast komt een nog sterkere focus op e-commerce te liggen. Zo is recent de website vernieuwd en een nieuwe app gelanceerd. Daarnaast worden de assortimenten van het wholesalekanaal, de eigen winkels en online beter met elkaar in lijn gebracht. Ook moeten de prijzen wereldwijd worden geharmoniseerd tegen het eind van 2018.
De merken Boss Orange en Boss Green verdwijnen uit het portfolio, waardoor alleen Boss en Hugo overblijven. Hugo Boss focust zich volgend jaar op stabilisatie en verwacht in 2018 weer te groeien.
Hugo Boss zag zijn omzet en winst in het derde kwartaal opnieuw dalen. Eerdere tegenvallende resultaten leidden al tot de bekendmaking van twintig extra winkelsluitingen wereldwijd. In Nederland worden geen filialen gesloten. Hugo Boss verwacht dat de operationele winst dit jaar met 17 tot 23 procent zal dalen.
Reacties 0