Met de groei van m-commerce schieten ook apps als paddenstoelen uit de grond. Retailers houden het vaak niet bij één mobiele applicatie, terwijl niet-retailers toepassingen introduceren die niet zouden misstaan bij grote winkelketens. RetailWatching geeft wekelijks een overzicht van drie apps die meer dan de moeite waard zijn. Deze week apps van Media Markt, Hoogvliet en myShopi.
Media Markt
Een digitaal naslagwerk voor product- winkel- en voorraadinformatie. Welke winkelmedewerker wil dat niet? Media Markt biedt het zijn personeel nu met een tablet-app, ontwikkeld door startup Count3r. Daarmee moet het personeel de klanten âvan binnenkomst tot betalingâ beter van dienst kunnen zijn.
Door betaalmogelijkheden via de app en data-analyse hoeven klanten niet meer in de rij te staan en worden ze bij volgende bezoeken persoonlijker en gerichter geholpen, legt Media Markt uit. Binnen een jaar moet de app in alle Nederlandse winkels gebruikt worden. Ook de vestigingen in Duitsland en de rest van Europa gaan er naar verwachting gebruik van maken. Count3r komt uit de koker van de TU Delft en helpt fysieke winkels bij digitaliseringsprojecten.
Hoogvliet
Ook Hoogvliet heeft sinds vorige week een app waarmee gebruikers online boodschappen kunnen bestellen. Klanten kunnen hun bestelling kiezen en vervolgens kiezen uit een van de 59 ophaalpunten. Als Hoogvliet thuisbezorgt in het gebied van de gebruiker, kan hij ook voor die optie kiezen. Om de app te gebruiken is een Hoogvliet-account noodzakelijk, dat in-app kan worden aangemaakt.
De app biedt verder inzicht in eerdere bestellingen en kan via de zogeheten smartlist producten toevoegen op basis van persoonlijke suggesties. Met Bestelgemak is het mogelijk te switchen tussen verschillende schermen. Klanten kunnen daardoor tijdens een bestellingen wisselen van device.
MyShopi
Dat de smartphone in opkomst is bij het online winkelen, is geen geheim. De Belgische app myShopi speelt daarop in door het mogelijk te maken direct vanuit digitale folders te shoppen. Op de app zijn al meer dan tweehonderd retailers in België aangesloten, waaronder de Nederlandse ketens Blokker en HEMA.
Gebruikers kunnen een interactieve folder selecteren, het product aantikken voor meer productinformatie en van daaruit direct doorklikken naar de mobiele website naar de aanbieder. De app is verbonden met de diverse webshops, waardoor informatie, prijzen en promoties altijd actueel zijn. Gebruikers kunnen via de app ook naar merken zoeken, en het aanbod daarvan bij de verschillende retailers naast elkaar leggen.
Reacties 0