Gepeperde meningen, rake observaties, niet te missen innovaties, opvallende onderzoeken. RetailWatching tipt wekelijks artikelen van over de grens die de moeite van het lezen waard zijn. Deze week artikelen die voorbij kwamen op Racked, Business Insider, Forbes, CNBC en Retail Dive.
Mogen wij u voorstellen
Scotch & Soda timmert flink aan de weg in de Verenigde Staten. Toch opereert het Amsterdamse merk er nog vooral onder de radar. Hoog tijd voor een introductie.
Lees verder bij Racked: http://bit.ly/2gPznfd.
Koopadvies
Investeren in winkels? Nu is de tijd! In aandelen, welteverstaan. Retailers aan de Dow Jones staan dit jaar weliswaar één procent lager (waar de gehele index met zeven procent groeide), maar volgend jaar kan alles zomaar eens anders zijn.
Lees verder bij Business Insider: http://read.bi/2fZQH2n
Artificial
Kunstmatige intelligentie wordt overal toegepast, van marketing tot aan de zorg. Maar wat is eigenlijk de impact van ‘AI’ op de retail? Michelle Peluso, voormalig ceo van Gilt en huidig cmo van IBM, geeft vier voorbeelden.
Lees verder bij Forbes: http://bit.ly/2gglc1E.
Giving Tuesday
EBay haakte er met zijn ‘do good, feel good’-winkel al op in: Giving Tuesday. De dinsdag na Black Friday en Cyber Monday waarbij goed doen voor een ander centraal staat. Hoe kan je meedoen?
Lees verder bij CNBC: http://cnb.cx/2fZPaJM
Munitie
Amazon is al lang niet meer de webwinkel die de boekenmarkt op zijn kop heeft gezet. Veel meer retailsectoren moeten eraan geloven. Nu is de kledingbranche aan de beurt. Hoe kunnen modemerken zichzelf verdedigen tegen het geweld van Amazon?
Lees verder bij Retail Dive: http://bit.ly/2gPGSmp.
Reacties 0