Kledingketen Men At Work kijkt bij het investeren in de fysieke winkels voornamelijk naar het optimaliseren van de bestaande vestigingen. “Ik zie geen twintig witte vlekken meer in Nederland”, aldus scheidend algemeen directeur Mark Hommelberg op RetailWatching.
Men At Work wil winkels mogelijk wel ombouwen naar een ander formaat, eventueel in gedeelde panden met andere concepten. Een ideale vloeroppervlakte is volgens Hommelberg tussen de vier- en zeshonderd vierkante meter. Maar de vestiging in Gent, die gedeeld wordt met zusterformule Sissy-Boy, Skins Cosmetics en een horecaconcept, telt bijna tweeduizend. “Ook in Magna Plaza in Amsterdam hebben we zo’n gecombineerde winkel, die goed loopt”, zegt de vertrekkend topman. “We willen meer van dat soort winkels openen.”
Ruimte voor nieuwe vestigingen ziet Hommelberg vooral nog in België. Daar zijn nu drie filialen gevestigd, tegen 38 in Nederland. Dit kwartaal opent Men At Work nieuwe winkels in Utrecht, Leiden en Antwerpen. Bovendien wordt het nieuwe Start Something-concept, dat vorig jaar debuteerde in Gent, zo snel mogelijk naar alle winkels uitgerold.
Hommelberg vertrekt op 1 april na vijftien jaar bij Men At Work. Zijn opvolger wordt naar verwachting volgende maand bekendgemaakt.
Reacties 0