C&A bouwt in september de eerste winkel in Nederland om naar een nieuw winkelconcept. Het concept is in acht winkels in België en Duitsland uitgetest en de resultaten zijn daar veelbelovend, stelt directeur Marc Estourgie van C&A Nederland. “Bezoekers blijven 25 procent langer in de winkel en er is sprake van een interessante omzetplus”.
Het nieuwe winkelconcept wordt volgens Estourgie na de zomer in ons land uitgerold. Daarbij gaat het volgens hem om ‘grondige verbouwingen’. De winkels worden donkerder en spannender, stelt hij in het Algemeen Dagblad. “Het product komt in de spotlights.”
Klanten moeten sneller naar het assortiment van hun stijl worden geleid. Verder zijn er plekken waar ze ‘hun eigen batterij en die van hun telefoon kunnen opladen’, vertelt Estourgie in Het Financieele Dagblad. De eerste vernieuwde winkel opent in Arnhem zijn deuren. De komende anderhalf jaar komen daar zeker vijf bij en dat kunnen er volgens hem meer worden.
De vernieuwingen maken onderdeel uit van het vierjarenplan waarin C&A een miljard euro investeert, als antwoord op de dalende omzetten. Tegen 2021 moet tachtig procent van alle filialen gemoderniseerd zijn. De omzetdaling is in ons land vorig jaar al een halt toegeroepen, stelt Estourgie. Vooral de herenafdeling is volgens hem sterk gegroeid. “Dat zou met het wegvallen van V&D te maken kunnen hebben.”
Reacties 0