​Superwinkel.nl wil dit jaar naar Duitsland

​Superwinkel.nl wil dit jaar naar Duitsland

Online warenhuis Superwinkel.nl is voornemens om dit jaar in Duitsland te starten. De etailer wil eerst via een platform als Amazon om ervaring op te doen en volumevoordelen te behalen voor een eigen website, vertelt medeoprichter Roy Roes op RetailWatching.

Superwinkel.nl, dat 'A-merken tegen een zo goed mogelijke prijs' verkoopt, wil uiteindelijk hetzelfde concept lanceren in Duitsland als in Nederland. “Die plannen zijn al vrij concreet”, aldus Roes. Superwinkel.nl is al actief in België, dat goed is voor zo’n vijftien procent van de klanten.

In Nederland en België was Superwinkel.nl vorig jaar goed voor vijftien miljoen euro omzet. Nadat de groei de eerste jaren boven de honderd procent lag, nam de omzet vorig jaar met zo’n 45 procent toe. Voor dit jaar verwacht Roes een groei van 45 tot vijftig procent. “Met de huidige omzet behoren we tot de honderd grootste webwinkels en ons doel is om de komende drie tot vijf jaar in de top twintig te komen.”

Concrete plannen voor fysieke winkels heeft het bedrijf niet, zegt Roes, die vorige maand de award voor beste online warenhuis van ons land in ontvangst nam. “Ik sluit niet helemaal uit dat we bijvoorbeeld een stuk of zes, zeven winkels in Nederland en België openen, maar we gaan zeker niet in iedere stad zitten.” Lees meer over de plannen van Superwinkel.nl op RetailWatching.

RetailTrends