Gepeperde meningen, rake observaties, niet te missen innovaties, opvallende onderzoeken. RetailWatching tipt wekelijks uitingen op de sociale kanalen, buitenlandse nieuwssites en andere media die een beeld geven van wat zich zoal buiten onze landsgrenzen heeft afgespeeld. Vandaag: de week in vijf fotoâs.
Adidas bracht eind vorig jaar een gelimiteerde hoeveelheid van zijn 3D Runner-sneakers naar de flagshipstore in New York. Het sportmerk gaat nu over tot massaproductie: aan het eind van volgend jaar moeten er meer dan honderdduizend paar geprinte schoenen zijn verkocht. Breekt een nieuw tijdperk van 3D-printing aan?
Lees verder bij Engadget: http://engt.co/2nRhgZf.
Het gaat niet goed met Ralph Lauren. Het modehuis heeft een âway forward planâ geïntroduceerd om weer terug te kregen naar een âduurzame, winstgevende groeiâ. Daarvoor moet er onder meer 140 miljoen dollar per jaar bespaard worden. Ralph Lauren heeft nu besloten enkele filialen te sluiten, waaronder zijn flaghipstore aan Fifth Avenue in New York. Ralph Lauren bevindt zich in een goed gezelschap.
Lees verder bij The New York Times: http://nyti.ms/2p8n5lb.
Deliveroo heeft al zijn managers een lijst gegeven met doâs en donâts als het om hun maaltijdbezorgers gaat. Zo mogen ze nooit als werknemer worden bestempeld, maar alleen als âonafhankelijke leveranciersâ.
Lees verder bij The Guardian: http://bit.ly/2oQ7LKB.
Authenticiteit een buzzwoord? Vraag dat maar aan Pepsi. Het frisdrankmerk voelde zich gedwongen een advertentie met politieagenten, protesteerders en Kendall Jenner terug te trekken na een lading kritiek. De reclame zou de âBlack Lives Matterâ-beweging bagatelliseren.
Lees verder bij Forbes: http://bit.ly/2oHRQkJ
Jeff Bezos, de grote baas van Amazon, is een ruimtefanaat en steekt dat niet onder stoelen of banken. Hij is van plan om een miljard dollar aan aandelen in de online retailer te verkopen om zijn ruimtevaartbedrijf Blue Origin te bekostigen.
Lees verder bij CNBC: http://cnb.cx/2nRE5M5
Reacties 0