​De Bazaar wil na Leen Bakker meer bekende namen

​De Bazaar wil na Leen Bakker meer bekende namen

Leen Bakker heeft een outletwinkel geopend in De Bazaar in Beverwijk. De dochteronderneming van Blokker Holding is sinds februari actief op de vroegere vlooienmarkt.

Leen Bakker heeft in Beverwijk de beschikking over dertienhonderd vierkante meter. Artikelen worden volgens De Bazaar verkocht tegen een korting van vijftig procent of meer. Daarbij gaat het om verschillende productcategorieën, waaronder banken, stoelen, kasten, verlichting en textiel.

De Bazaar staat open voor meer bekende namen, vertelt medewerker acquisitie en verhuur Carolien Kruijt tegenover RetailWatching. Leen Bakker past volgens haar precies bij de overdekte markt. “Een grote naam, maar doordat het een outlet is past het precies bij de verwachting van onze bezoekers.”

Grotere retailers hebben volgens Kruijt behoefte aan volwaardige winkelunits als oplossing voor een bepaalde stroom die ze niet in de winkel willen of kunnen verkopen, zoals retouren. “Die kunnen ze bij ons vinden. Bovendien hoeft de winkel alleen in het weekend en tijdens feestdagen open. Dat is extra aantrekkelijk, omdat doordeweeks de andere activiteiten gewoon plaats kunnen blijven vinden.”

Kruijt benadrukt dat De Bazaar niet het vierde outletdorp van ons land wil worden. “We willen allerlei soorten ondernemers, maar er mogen zeker nog wat grote namen bij.” Als voorbeeld noemt ze Coolcat, dat goed op de markt zou passen. “Wellicht staat onze markt niet als eerste op hun lijstje, maar juist hier zijn de mogelijkheden om verschillende winkelconcepten te realiseren.”

Lees meer over de professionaliseringsslag van De Bazaar op RetailWatching.

Reacties

Laatste nieuws









RetailTrends