Secrid heeft met succes een kort geding aangespannen tegen een verkoper van namaakproducten. Daardoor ‘ligt er voor het eerst een rechterlijke uitspraak die aan duidelijkheid niets te wensen overlaat’, laat het portemonneemaker weten.
De gedaagde verkoper maakte de miniwallet van Secrid na: een aluminium kaarthouder met een lederen omhulsel en uitvouwbare biljethouder. Het is volgens het merk niet voor het eerst dat er een confrontatie met een verkoper van namaakproducten is, maar normaal eindigt die in een minzame schikking. De verkoper reageerde echter tot twee keer toe niet op het verzoek van Secrid om de inbreuk op de merkrechten te staken.
De verkoper verkoopt diverse producten via markten, braderieën en beurzen. Zowel handelaren als consumenten behoren volgens Secrid tot zijn klantenkring. De verkoper is door de rechtbank in Den Haag veroordeeld tot het overhandigen van alle inbreukmakende miniwallets en kaarthouders die hij nog in voorraad heeft. Daarnaast moet hij de proceskosten betalen, die aan de kant van Secrid uitkomen op bijna 22 duizend euro.
Jaarcongres Trends & Transities in Retail op 22 juni in Amsterdam
René van Geer, mede-oprichter en ceo van Secrid, is één van de sprekers tijdens Jaarcongres Trends & Transities in Retail. Met creativiteit, sociaal ondernemen en een unieke kijk op retail is Secrid uitgegroeid tot een sterke speler in de portemonneemarkt in Nederland. Met geloof in de meerwaarde van traditionele retail heeft dit Haagse familiebedrijf zich weten te ontwikkelen tot een internationaal merk. Klik hier voor meer informatie over het event van Christine Boland Trends & Mindsets en RetailTrends Media.
Reacties 0