Kruidvat en Trekpleister breiden assortiment uit
Gepubliceerd op 21 oktober 2004 om 00:00
Kruidvat en Trekpleister kiezen de aanval in de concurrentieslag met de supermarkten. Nu supermarkten in de prijzenoorlog stunten met de prijzen van cosmetica, breiden de drogisterijen hun assortiment uit met diverse levensmiddelen. Kruidvat en Trekpleister komen dit jaar nog met pilots voor deze nieuwe opzet. Kruidvat, oorspronkelijk slechts een basale drogisterij, heeft het assortiment de laatste jaren op succesvolle manier uitgebreid met veel huishoudelijke non-foodproducten als speelgoed, boeken en cd`s. De ketens Kruidvat en Trekpleister maken deel uit van het Aziatische conglomeraat Hutchison Whampoa en waren het afgelopen jaar goed voor een omzet van 3,5 miljard euro. Dat was een stijging van 5,1% ten opzichte van 2002. In vergelijking met de totale levensmiddelenmarkt is dit een goede prestatie: in de hele branche steeg de omzet met gemiddeld 1,5%. De twee ketens hebben een marktaandeel van 40%. Het moederbedrijf van Kruidvat en Trekpleister benadrukt dat de supermarkten niet de enige reden zijn voor het nieuwe assortiment. Met de koerswijziging willen de ketens alle sectoren in de zogenaamde `drogmetica` bespelen.
Reacties 0