​Secrid omarmt winkels: ‘Platforms hebben geen meerwaarde’

​Secrid omarmt winkels: ‘Platforms hebben geen meerwaarde’

Secrid vindt het belangrijk dat retail interessant blijft en kan blijven bestaan. “We zien het daarom als onze ontwerpopgave om goede producten te maken waar retailers een belangrijke schakel in vormen”, vertelt medeoprichter René van Geer, die volgende maand spreekt tijdens het Jaarcongres Trends & Transities in Retail.

Secrid werkt bewust niet samen met grote platforms, zoals bol.com, fonQ, Coolblue, Amazon en eBay. Het portemonneemerk ziet daar te weinig meerwaarde, zegt van Geer op RetailWatching. “Traditionele winkels fungeren meer als onze ambassadeurs. Voor hen hebben wij mooie displays ontwikkeld en zij staan elke dag in hun winkels om ons merkverhaal te vertellen.”

Om het merkbeeld via de retail te versterken, werkt Secrid aan shop-in-shopconcepten en nieuwe displays. Verder komt er eind dit jaar een flagshipstore, in het nieuwe kantoor van Secrid op industrieterrein de Binckhorst in Den Haag. De winkel is vooral bedoeld voor de ontvangst van fans die het merk graag van dichtbij willen zien, stelt hij.

Secrid krijgt ook veel aanvragen uit het buitenland voor de opening van monobrandstores. Voor zulke winkels is de tijd nog niet rijp, zegt Van Geer. “Dan moeten we eerst het assortiment verder uitbreiden. Wellicht in 2018 of 2019.”

Jaarcongres Trends & Transities in Retail op 22 juni in Amsterdam
Met creativiteit, sociaal ondernemen en een unieke kijk op retail is Secrid uitgegroeid tot een sterke speler in de portemonneemarkt. Op het Jaarcongres Trends & Transities in Retail vertelt René van Geer hoe Secrid zich heeft ontwikkeld tot een internationaal merk, mede een geloof in de meerwaarde van traditionele retail. Meer informatie over informatie of aanmelden? Klik hier.

Reacties

Laatste nieuws









RetailTrends