Ekoplaza start een test met onlineverkoop aan Belgische consumenten. Dat laat algemeen directeur Erik Does weten aan RetailTrends.
Net als in Nederland bezorgt Ekoplaza de onlinebestellingen in België bij klanten thuis. De eerste testleveringen vinden deze week al plaats. De retailer focust zich voorlopig op het Nederlandstalige gedeelte van België. Hoewel Ekoplaza volgens Does al jaren verzoeken krijgt om fysieke winkels bij onze zuiderburen te openen, liggen die plannen er momenteel niet. “Voorlopig gaan we kijken wat de reacties zijn op onze onlineactiviteiten.”
Ekoplaza bezorgt sinds vorig jaar al thuis in heel Nederland. Qua online investeringen staat de biologische supermarktketen dichter bij de grote landelijke supermarkten dan bij de kleinere ketens, zegt Does. Dat komt volgens hem door de ‘landelijke relevantie’ van Ekoplaza. Kleinere, vaak regionaal gerichte formules, die weinig of niets met e-commerce doen, hebben volgens Does ‘een relevantieprobleem’.
Door het toenemende aandeel van online opent Ekoplaza steeds vaker kleinere winkels. Om diezelfde reden ziet hij geen noodzaak voor heel veel meer dan de huidige 75 winkels. In plaats daarvan zoekt de bioformule naar nieuwe manieren om de consument te bereiken, zoals samenwerkingen met maaltijdbezorgers en afhaalpunten bij boerderijwinkels.
Op RetailTrends vertelt Erik Does meer over de strijd vaan Ekoplaza voor een eerlijk biologisch systeem en de ‘machtspelletjes’ van grote supermarktketens.
Reacties 0