Van vergeten zijstraatje naar 'smart shopping street'

Van vergeten zijstraatje naar 'smart shopping street'

'Een oase van technologie, fashion, innovatie en duurzaamheid'. Dat moet Bird Street in Londen, een zijstraat van Oxford Street, worden. Het voorheen nauwelijks gebruikte straatje wordt omgetoverd tot een nieuw winkelgebied met pop-up stores, vooral van jonge merken. Retailers kunnen zich vestigen in een van de uniforme units, ontworpen door Harry Dobbs Design. Techbedrijf Pavegen genereert elektriciteit via de voetstappen van het winkelend publiek, waarmee sfeergeluid en de verlichting in de straat worden geregeld. Het project komt uit de koker van New West End Company, een koepelorganisatie voor de bedrijven in dit deel van Londen. Het doel van het project: een van de bekendste winkelgebieden van de stad nieuw leven inblazen, door de ongebruikte delen in te vullen, en tegelijkertijd een duurzaamheidsdoel dienen. In deze video wordt meer uitgelegd over wat de zogenoemde 'smart street' inhoudt.

 

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Dit artikel krijg je cadeau. Lees alles van RetailTrends voor slechts € 10,- (eerste maand).

Word member Of log in