Schuurman Schoenen: ‘Grotere rol voor eigen merken’

Schuurman Schoenen opent op korte termijn webshops van de eigen merken Keq, Choizz en Visions. De websites zijn al online, maar afrekenen gebeurt nu nog op de website van Schuurman. Daar komt later dit jaar verandering in, vertelt directeur August Pot tegenover RetailTrends.

Schuurman zegt Keq, Choizz en Visions ‘echt als merken neer’, vertelt Post. “Ietwat overdreven gezegd willen we dat mensen die kinderschoenen nodig hebben straks zeggen: ‘Daarvoor moeten we bij Keq zijn’.”

Schuurman opende in mei een winkel volgens het nieuwste concept in Assen, waar de eigen merken een shop-in-shop hebben gekregen. Op vijf- tot zeshonderd vierkante meter vinden klanten daar ook shop-in-shops van merken als Marco Tozzi en Ecco. De omzet ligt sinds de verbouwing in mei vijftig procent hoger, stelt Pot.

Schuurman nam eerder deze maand de leiding over de winkel van Sooco in Enschede. Over de webshop werd geen overeenstemming bereikt, waarna die op de fles ging. Pot kan niet zeggen of er alsnog een doorstart voor Sooco.nl wordt gerealiseerd.

Lees op RetailTrends meer over de groeiplannen van Schuurman, waaronder met Sooco.

RetailTrends