'Reële kans op redding van Witteveen Mode'

'Reële kans op redding van Witteveen Mode'

Het failliete Witteveen Mode zou al interesse hebben getrokken van andere retailers. Er bestaat daardoor een reële kans dat Witteveen volledig of deels gered wordt, meldt De Telegraaf op basis van bronnen rond curator Rinke Dulack.

Witteveen Mode werd dinsdag failliet verklaard, maar houdt de 98 vestigingen ‘tot nader order’ open. De webshop is wel offline gehaald. De modeketen laat weten ‘zeer aangeslagen’ te zijn door het faillissement.

De curator zelf is niet bereikbaar voor commentaar. Hij zit deze dagen op het hoofdkantoor van Witteveen in Zeist om alle mogelijkheden te onderzoeken, laat zijn advocatenkantoor Van Benthem & Keulen weten aan RetailNews. Het is nog onduidelijk hoeveel vestigingen in aanmerking komen voor een eventuele doorstart of wie de geïnteresseerde partijen zijn. Varova Fashion, eigenaar van onder meer Sissy-Boy en Men at Work, zou Witteveen Mode anderhalf jaar terug al hebben willen overnemen.

De modeketen kwam destijds in handen van investeringsmaatschappij O&C. Eigenaar Jürgen Spies laat aan De Telegraaf weten dat zijn rol bij de keten is uitgespeeld. Hij stelt acht ton van de belastingschuld van 2,3 miljoen euro te hebben afgelost, maar dat er nieuwe schulden zijn ontstaan waar de fiscus geen betalingsregeling voor wilde treffen.  

ABN Amro, dat als huisbank van de modeketen bezig was een deel van de schuld om te zetten in aandelen, zegt ‘constructief’ mee te werken met de curator. “Wij faciliteren de curator in een zoektocht naar doorstartkandidaten en proberen afspraken te maken”, aldus een woordvoerder.

Reacties 2


Reinder Koornstra 27 jul, 13:24

Tja, dit soort verhalen kun je gewoon van de stapel halen. Natuurlijk zijn er altijd wel gieren in de lucht! Maar waarom zou je nou een retailketen willen kopen, om die vervolgens voor veel geld om te bouwen tot een duurzaam retailconcept, en daarna nog extra kosten maken omdat beslist niet alle filialen daarvoor geschikt zijn. Beter gelijk een nieuwe, uitdagende én moderne damesmode formule opstarten, mét de mogelijkheden je ideeën snel aan te passen aan de werkelijkheid, en daarna met de uitrol beginnen?


Edwin Luiks 27 jul, 22:54

[Deze reactie is door de gebruiker verwijderd]

Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!