Hudson’s Bay blijft investeren in Europa

Hudson’s Bay blijft investeren in Europa

Hudson’s Bay Company houdt zich aan de beloften die bij de toetreding op de Europese markt zijn gemaakt. Dat laat het Canadese bedrijf weten in een persverklaring, naar aanleiding van de speculatie rond de problemen bij de Duitse dochteronderneming Galeria Kaufhof.

Er was de afgelopen week sprake van een crisissfeer rond Galeria Kaufhof, nadat Euler Hermes de kredietverzekering voor leveranciers met tachtig procent had teruggeschroefd. Duitse media maakten vervolgens melding van een verlies voor belastingen van 47 miljoen euro in het eerste halfjaar en een grotendeels verbruikte kredietlijn. Bovendien riep de activistische aandeelhouder Jonathan Litt het bedrijf op uit Europa te vertrekken.

Hudson’s Bay Company is sinds twee jaar eigenaar van Galeria Kaufhof en heeft sindsdien naar eigen zeggen geïnvesteerd in de verbouwing en modernisering van winkels, de ontwikkeling van de online business en een uitbreiding van de logistieke capaciteiten. Europa is volgens de Canadese retailer goed voor ‘een aanzienlijk deel’ van al zijn investeringen.

“Onze toewijding aan de Duitse markt en onze investeringen in Europa zijn sterker dan ooit”, zegt ceo Jerry Storch van Hudson’s Bay Company. “Ook als de markt voor kleding en warenhuizen wereldwijd uitdagend is en het bedrijf zich langzamer ontwikkeld dan gehoopt, denken wij aan de lange termijn. Het team van Galeria Kaufhof heeft onze volle steun voor de uitvoering van de strategische plannen.”

Die steun geldt volgens hem ook voor de lancering van Saks 5th Off in Duitsland en de uitbreiding van het Europese hoofdkantoor voor de verdere expansie op dit continent. De geruchten over gesprekken met concurrent Karstadt spreekt hij tegen. Hudson’s Bay opent de komende twee maanden tien warenhuizen in ons land, te beginnen met een flagshipstore in Amsterdam.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!