Hulaaloop bestrijdt ‘kledingafvalberg’ met abonnement

De Nederlandse onderneming Hulaaloop komt met een abonnement op kinderkleding voor ouders. Zo hopen zij de hoeveelheid afval die wordt veroorzaakt door het weggooien van babykleding te verminderen, schrijft Duurzaam Bedrijfsleven.

Ouders kunnen zich online aanmelden en vervolgens het aantal kledingstukken en de juiste maat voor hun kind opgeven. Zodra kleding te klein is geworden, kunnen zij Hulaaloop een bericht sturen. In de verpakking waarin zij de kleding hebben ontvangen, kunnen zij die dan ook weer terugsturen. Vervolgens kunnen zij de nieuwe maat opgeven, die wordt verstuurd zodra de retournering binnen is. De teruggestuurde kleding wordt weer gebruikt voor andere abonnees.

Hulaaloop biedt de abonnementsvormen klein, medium en groot aan. Die bestaan uit respectievelijk twee, vier en zes outfits en kosten 43, 86 en 115 euro per maand, inclusief verzending en retour. Verder biedt het bedrijf een proefpakket voor drie maanden, waarbij klanten 21,50 euro betalen voor één outfit.

Hulaaloop is opgericht door Puck Middelkoop en Emma Zee, die tegelijkertijd zwanger raakten en de behoefte voelden de markt voor kinderkleding te verduurzamen. Naast het hergebruiken van babykleding bieden zij daarom ook duurzame merken aan, zoals Icecream Bandits en Imps & Elfs.


 

RetailTrends