Evian wil een volledig circulair merk worden

Evian wil een volledig circulair merk worden

Evian wil in 2025 alleen nog flessen gebruiken die zijn gemaakt van volledig gerecycled plastic. Het mineraalwatermerk kiest daarmee naar eigen zeggen resoluut voor een circulaire strategie.

Alle producten van Evian zijn nu al ontworpen voor een kringloopmodel, maar bestaan nog maar voor gemiddeld 25 procent uit gerecycled plastic. Om dat percentage de komende jaren op te krikken tot honderd procent, zoekt het bedrijf de samenwerking op met technologische bedrijven. Zo wordt samengewerkt met Loop Industries, dat een technologie ontwikkelde waarbij alle soorten Pet-afval kan worden omgevormd tot plastic dat aan de kwaliteitseisen van Evian voldoet.

Evian neemt verder via moederbedrijf Danone deel aan de Nederlandse startup The Ocean Cleanup, dat plastic uit de oceanen haalt. Verder wil het bedrijf consumenten bewust maken van circulariteit door met mediabedrijf Vice Impact educatieve documentaires te maken.

Evian is volgens global brand director Patricia Olivia vastberaden het probleem rond plastic afval aan te pakken. “We willen de kracht van ons wereldmerk gebruiken om een voortrekkersrol te spelen, om de samenwerking in de hele sector te bevorderen en om samen met partners de toekomst van plastic te veranderen. We zijn vastberaden om de mentaliteit van de huidige generatie te veranderen van ‘we kunnen het’ naar ‘we doen het’.”

RetailTrends Media organiseert op 15 mei 2018 de tweede editie van het event Changemakers in Retail. Sprekers zijn onder meer marketing director Alex Weller van Patagonia, directeur duurzaamheid Anniek Mauser van Unilever Benelux en astronaut André Kuipers. Kijk voor meer informatie op changemakersinretail.nl.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!