Bax Music: 'Fysieke winkel trok leveranciers over de streep'

Bax Music:  'Fysieke winkel trok leveranciers over de streep'

Bax Music wil uitgroeien tot een Europees platform voor iedereen die muziek maakt of wil leren maken. Momenteel omschrijft eigenaar Jochanan Bax de ervaring nog als ‘losse stukjes die mensen zelf bij elkaar moeten puzzelen’.

Bax Music zet onder meer blogs, keuzehulpen en YouTube-video’s in om ervoor te zorgen dat klanten niet alleen een product maken, maar ‘hun muzikale ervaring compleet maken’. De retailer verstuurt inmiddels zo’n één miljoen pakketten per jaar en is goed voor een omzet van 110 miljoen euro. Tijdens de recente editie van Black Friday behaalde Bax Music de hoogste dagomzet in de vijftienjarige geschiedenis.

De opening van de eerste fysieke winkel in 2012 noemt Bax een belangrijke stap. Niet alleen voor klanten, die producten wilden kunnen uitproberen, maar ook omdat leveranciers wilden dat hun instrumenten mooi werden uitgestald. “Dankzij die echte muziekwinkel konden we er veel over de streep trekken”, aldus Bax. Daarmee kon de retailer een grote groep nieuwe artikelen aanboren, met reguliere muziekinstrumenten als gitaren, drums en toetsinstrumenten.

Bax Music is online inmiddels in acht landen actief en heeft fysieke winkels in Goes, Amsterdam, Rotterdam en Antwerpen. Het voormalige Bax-shop liet eerder weten te overwegen vestigingen te openen in meer landen waar het al een webwinkel heeft. 
 

Reacties

Laatste nieuws









RetailTrends