Lego introduceert nog dit jaar blokjes die zijn gemaakt van plantaardig plastic uit suikerriet. De eerste duurzame collectie bestaat uit onder meer bladeren, struiken en bomen.
De nieuwe blokjes zijn gemaakt van polyethyleen. Hoewel dat een zachte, duurzame en flexibele vorm van plastic is, zijn de producten volgens Lego ‘technisch identiek’ aan de variant van conventioneel plastic. “Kinderen en ouders zullen geen verschil merken in de kwaliteit of het uiterlijk van de nieuwe elementen”, stelt vice president environmental responsibility Tim Brooks.
Lego sprak eerder al de ambitie uit om in 2030 alleen nog duurzame materialen voor zijn speelgoed te gebruiken. Het Deense merk werkt onder meer samen met het WWF om de productie van duurzaam plastic te stimuleren. “Het is van essentieel belang dat bedrijven uit elke sector manieren vinden om op een verantwoorde manier te produceren en te werken aan een toekomst waarin mensen, natuur en de economie gedijen”, aldus senior program officer Alix Grabowski van WWF.
Changemakers in Retail op 15 mei in Utrecht
Changemakers in Retail is een event van RetailTrends Media over verandering en kansen. Staan voor product, merk, consument, werknemers en de wereld biedt kansen voor groei en onderscheidend vermogen. Waar kan jouw bedrijf het verschil maken? Ontmoet pioniers en krijg praktische handvatten voor nieuwe businessmodellen, innovatie en leiderschap. Sprekers zijn onder meer marketing director Alex Weller van Patagonia, directeur duurzaamheid Anniek Mauser van Unilever Benelux en astronaut André Kuipers. Kijk voor meer informatie op changemakersinretail.nl.
Reacties 0