Beoordelingssysteem van de Bijenkorf oogst kritiek

Beoordelingssysteem van de Bijenkorf oogst kritiek

FNV heeft kritiek op het beoordelingssysteem van de Bijenkorf voor zijn medewerkers. Alleen medewerkers met een hoge rating krijgen een extraatje, terwijl de vakbond wil dat al het personeel er 3,5 procent bij krijgt.

Bij het 'performance management systeem' wordt klanten na een aankoop gevraagd op de website van de Bijenkorf feedback te geven. Aan de hand van de hoeveelheid negens en tienen worden medewerkers ingedeeld op een schaal van vier. Een beoordeling van een acht of lager telt niet mee.

FNV hield eerder dit jaar een enquête onder het personeel van de Bijenkorf. Daaruit blijkt volgens de vakbond dat meer dan de helft niet blij is met het beoordelingssysteem. Zo zou het ‘volstrekt willekeurig’ zijn en zouden jonge verkopers vaker een tien krijgen.

FNV is een actie gestart waarbij klanten worden opgeroepen om alle medewerkers van de Bijenkorf een tien te geven. “Met die waardering laten we de Bijenkorf zien dat het tijd is voor een algemene loonsverhoging van 3,5 procent per jaar”, zegt vakbondsbestuurder Linda Vermeulen.

FNV en de Bijenkorf voeren sinds vorige maand onderhandelingen over een nieuwe cao. De vakbond wil naast de loonsverhoging van 3,5 procent ook betere roosters en de werkdruk verminderen.

Reacties 1


Reinder Koornstra 12 mrt, 12:47

Wat een naïeve opstelling van De Bijenkorf. Op hogescholen heb je net zo'n systeem voor docenten, en daar scoren de 'popie-jopies' ook altijd geweldig op. Kortom, je haalt zoveel mogelijk belemmeringen weg van je studenten, en je scoort hoog. Je doet aan die onzin mee, of, zoals ik, niet.
Hier is dat nog erger, want die jongere verkopers kennen natuurlijk de nodige mensen, en die komen allemaal zogenaamd regelmatig langs. En de vakbond staat voor paal, natuurlijk!

Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!