Het bewerkelijke productieproces van het Amerikaanse verzorgingsmerk Juniper Ridge maakt expansie moeilijk. “Als wij een geur willen hebben, dan trekken we onze wandellaarzen aan en zoeken we die ergens langs een pad”, zegt oprichter Hall Newbegin in het juninummer van RetailTrends.
De zogenoemde ‘chief wilderness freak’ moet niets hebben van de parfums en aftershaves bij de drogist. Goedkoop, nep. Geen goed woord heeft hij ervoor over. “Ik ruik mijn tienerdochter al van ver”, aldus Newbegin.
Juniper Ridge gebruikt alleen ingrediënten uit de natuur, verzameld tijdens trektochten. De geuren, oliën, zeep, moisturizers, wierrook en thee worden online en wereldwijd in een select aantal winkels verkocht. Vier van de negen Europese verkooppunten bevinden zich in Amsterdam.
Newbegin heeft niet de ambitie om het merk heel groot te laten worden. “Stiekem droom ik ervan dat Juniper Ridge juist kleiner wordt in plaats van groter. Dat we de ruimte krijgen om ons te focussen op de kleine aspecten van ons werk, zoals het maken van seizoensgeuren in ons Field Lab.”
In het juninummer van RetailTrends wordt uitgebreid stilgestaan bij het verhaal van Juniper Ridge, dat de geur van de wildernis in een flesje stopt. Klik hier om het magazine digitaal te lezen. Nog geen member? Klik dan hier voor meer informatie.
Reacties 0