Athleteshop kampte met miljoenenverlies en schuldenlast

Athleteshop kampte met miljoenenverlies en schuldenlast

De failliete webwinkel Athleteshop schreef vorig jaar een verlies van 3,6 miljoen euro in de boeken. Bovendien was er ten tijde van het faillissement begin deze week week sprake van een schuldenlast van 4,4 miljoen euro, meldt curator Peter Bakker.

Athleteshop was vorig jaar goed voor 23,5 miljoen euro omzet. Dit jaar werd tot en met de faillissementsdatum 6,6 miljoen euro omgezet, terwijl het verlies 2,2 miljoen euro bedroeg. De activiteiten van de etailer liggen sinds het bankroet stil. Bakker is momenteel bezig met inventariseren van activa en passiva en met de voorbereiding van een verkoop. Daarbij wordt ook de mogelijkheid van een volledige doorstart onderzocht. 

De periode voorafgaand aan dit faillissement kenmerkt zich volgens de curator door negatieve berichtgeving in de media en een 'neerwaartse spiraal wat betreft de financierbaarheid' en daardoor ook van beschikbare liquiditeit. Zo’n vijf- tot zevenduizend bestellingen zijn tot nu toe niet geleverd. De kans dat klanten hun bestelling alsnog ontvangen, is volgens Bakker ‘uiterst klein’. 

Begin deze week werd al duidelijk dat vervoerders als PostNL en DHL weigerden nog te leveren. De online sportwinkel van oud-schaatster Yuri Solinger maakte de afgelopen jaren een sterke groei door en betrok vorig jaar nog een groter pand. Die snelle groei zou mede de oorzaak zijn geweest van de leveringsproblemen.

Reacties 1


Reinder Koornstra 6 jul, 17:29

Toch vreemd dat het bedrijven de te verwachten problemen met hun opschaling zo heeft onderschat! Ik moet trouwens wel lachen om dat 'doorstarten' in de Retail sector: gewoonlijk komt dat neer op 'lijkenpikken'. Want wat weerhoudt je om een dergelijke business zelf, en dan beter, op te zetten, en wat heb je aan een merknaam die, zeker bij leveranciers, gelijk de wenkbrauwen doet fronsen.....

Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!