RetailTrends.nl richt zich op voor de retail relevante achtergronden met onder meer tips, video's, fotoreportages, columns, expertartikelen en whitepapers. RetailNews zet de vijf meest gelezen artikelen van afgelopen week op een rij.
Waar komt de nieuwe faillissementsgolf vandaan?
Wie alleen de cijfers van het CBS ziet, kan niet anders dan concluderen dat de Nederlandse detailhandel het lek boven heeft. Toch gaan er ook dit jaar weer een hoop retailers op de fles, waaronder opvallend veel jonge bedrijven. Waar gaat het fout?
De Utrechtse Bijenkorf is af: zo ziet het eruit
Na vier jaar zijn de verbouwingen van de Bijenkorf in Utrecht dan eindelijk afgerond. Na onder meer de grootste herenafdeling en grootste cosmeticawereld van Utrecht, heeft het warenhuis nu de nieuwe afdeling met damesmode geopend.
De vernieuwingsmotor van Albert Heijn draait op volle toeren
Wouter Kolk zwengelde direct na zijn aantreden de vernieuwingsmotor van Albert Heijn aan. Inmiddels draait die motor op volle toeren en vliegen de pilots ons om de oren. Een overzicht met de stand van zaken van elke noviteit.
Gers Vers: dit wordt de Markthal 2.0
Bestuurslid Mark Kolster van ondernemersvereniging MHOV zei het begin dit jaar al in RetailTrends: de Rotterdamse Markthal is zo ver van zijn originele concept afgedreven, dat teruggaan naar het startpunt niet meer haalbaar is. In plaats daarvan ging een adviescommissie aan de slag met een 2.0-variant, waarvan de uitgangspunten nu op tafel liggen. Wat kunnen we verwachten?
Waar Kroger en Ahold Delhaize elkaar vinden
Supermarktreuzen Kroger en Ahold Delhaize werden al eens aan elkaar gelinkt als potentiële fusiepartners. Op bepaalde vlakken lijkt de Amerikaanse retailer inderdaad aardig in dezelfde richting te denken. Digital marketing manager Dana Kleinholz doet een boekje open over de online- en marketingstrategie van Kroger.
Om interviews en achtergronden te lezen en de nieuwste winkelconcepten en video's te zien, heb je een membership nodig. Met een membership ontvang je het magazine RetailTrends, krijg je korting op onze events en kun je tot tien collega’s een inlogaccount geven. Ben je nog geen member van RetailTrends? Probeer het eerst een maand gratis!
Reacties 0