Weer twee kassaloze winkels erbij: zo werken ze

Weer twee kassaloze winkels erbij: zo werken ze

Sinds de introductie van Amazon Go in Seattle schieten ze met bosjes uit de grond: de kassaloze winkelconcepten. Zo is daar Albert Heijn die de ‘tap to go’-technologie uitrolt, Saturn dat in Oostenrijk zijn eerste kassaloze winkel heeft geopend en JD.com dat er in Azië mee aan de weg timmert. Amazon krijgt nu ook concurrentie in eigen land. Zippin heeft een kleine prototype geopend in San Francisco, die toegankelijk is voor iedereen die de app van de startup downloadt.

Sinds de introductie van Amazon Go in Seattle schieten ze met bosjes uit de grond: de kassaloze winkelconcepten. Zo is daar Albert Heijn die de ‘tap to go’-technologie uitrolt, Saturn dat in Oostenrijk zijn eerste kassaloze winkel heeft geopend en JD.com dat er in Azië mee aan de weg timmert. Amazon krijgt nu ook concurrentie in eigen land. Zippin heeft een kleine prototype geopend in San Francisco, die toegankelijk is voor iedereen die de app van de startup downloadt.

 


Niet heel ver daar vandaan, in Mountain View, is nog een kassaloos concept gelanceerd. Inokyo, zoals de winkel heet, wil de indie-Amazon Go worden. Je kunt er onder meer terecht voor kombucha, snacks, eiwitpoeder en badproducten. Camera’s houden alles bij wat je van de schappen haalt. Door alleen een QR-code te scannen bij het in- en uitgaan van de winkel, heb je alle boodschappen betaald. Medeoprichter Tony Francis vertelt in een video van TechCrunch hoe het precies werkt.


 

Dit is een premium artikel

Verder lezen?

Sluit je net als 2.500 bedrijven aan bij de RetailTrends-community

Slechts €10 voor de eerste maand

Word member van RetailTrends en krijg;
✅ toegang tot alle premium content;

✅ het RetailTrends-magazine (print + online);

✅ net als 40.000 nieuwsbriefabonnees dagelijks het laatste nieuws in je mailbox;

✅ gratis vacactureplaatsingen op RetailTrends Jobs;

✅ korting op RetailTrends-events.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!