Met de groei van m-commerce schieten ook apps als paddenstoelen uit de grond. Retailers houden het vaak niet bij één mobiele applicatie, terwijl niet-retailers toepassingen introduceren die niet zouden misstaan bij grote winkelketens. RetailTrends geeft wekelijks een overzicht van drie apps die meer dan de moeite waard zijn. Deze week apps van Tapperuse, HelloFresh en Lesara.
Tapperuse
Er is een nieuwe Nederlandse app op de markt voor mensen die niet de volle mep willen betalen voor een half dagje uit. De app Tapperuse is speciaal ontwikkeld om per minuut af te rekenen en is vergelijkbaar met het betalen via een parkeerapp. Gebruikers checken zich in wanneer ze aan hun activiteit beginnen. Bij het weggaan is het een kwestie van uitchecken en gaan. Via GPS detecteert de app ook of je het park verlaat en checkt dan zelf uit. Betalen kan achteraf en de prijs wordt berekend aan de hand van het aantal minuten dat de gebruiker aanwezig is geweest. Hoewel de prijs per locatie per...
Met de groei van m-commerce schieten ook apps als paddenstoelen uit de grond. Retailers houden het vaak niet bij één mobiele applicatie, terwijl niet-retailers toepassingen introduceren die niet zouden misstaan bij grote winkelketens. RetailTrends geeft wekelijks een overzicht van drie apps die meer dan de moeite waard zijn. Deze week apps van Tapperuse, HelloFresh en Lesara.
Tapperuse
Er is een nieuwe Nederlandse app op de markt voor mensen die niet de volle mep willen betalen voor een half dagje uit. De app Tapperuse is speciaal ontwikkeld om per minuut af te rekenen en is vergelijkbaar met het betalen via een parkeerapp. Gebruikers checken zich in wanneer ze aan hun activiteit beginnen. Bij het weggaan is het een kwestie van uitchecken en gaan. Via GPS detecteert de app ook of je het park verlaat en checkt dan zelf uit. Betalen kan achteraf en de prijs wordt berekend aan de hand van het aantal minuten dat de gebruiker aanwezig is geweest. Hoewel de prijs per locatie per minuut aangepast kan worden aan de drukte, betaal je het vaste bedrag waarvoor je naar binnen bent gekomen.
De app is ideaal voor de hedendaagse consument die niet wil betalen voor iets waar ze geen gebruik van maken. Momenteel wordt de app nog getest en is het nog vooral gericht op dagjes uit. Het is de bedoeling dat de app in de toekomst ingezet kan worden in meerdere sectoren. Het faciliteren van fietsverhuur zou bijvoorbeeld goed samen kunnen gaan met deze app.
HelloFresh Siri
Maaltijdboxleverancier HelloFresh heeft een aantal aanpassingen gedaan in zijn app. Gebruikers van iOS12 kunnen nog sneller gebruik maken van de app dankzij spraakcommando’s. Wie in de HelloFresh-app het menu opent, krijgt de optie ‘add to Siri’te zien. Wie daar op klikt kan een gepersonaliseerde zin opnemen en Siri taken laten uitvoeren. Bijvoorbeeld het recept laten zien van de aankomende maaltijdbox. Wie een recept opent kan met spraakcommando’s als 'doorgaan', 'volgende' en 'vorige' de kookinstructies doorlopen. Dat maakt het makkelijk om door een recept te gaan met vuile handen. Ook kan Apple’s virtuele assistent de instructies voorlezen.
Ook biedt HelloFresh sinds kort een integratie met de Gezondheid-app op de iPhone. Nadat je een recept gekookt hebt, kan je deze met één druk op de knop toevoegen aan 'jouw voeding' in de Apple Gezondheid-app. In het gezondheidsoverzicht zie je vervolgens in een oogopslag het aantal eiwitten, koolhydraten, natrium, suiker, vet en vezels die je binnengekregen hebt. Op die manier hopen Apple en HelloFresh dat consumenten meer grip krijgen op hun gezondheid en welzijn.
Lesara
Lesara heeft zijn eerste fysieke vestiging geopend. De online modediscounter heeft zich met een kleine, tijdelijke winkel gevestigd in winkelcentrum Alexa aan de Alexanderplatz in Berlijn. Daarbij doet het bedrijf zijn naam als tech-startup eer aan door technologie toe te voegen om een nieuwe winkelervaring te creëren. Een groot aanraakscherm met stemfunctie stelt klanten in staat mee te beslissen over het assortiment. Met een speciaal ontwikkelde app, die enkel werkt in winkelcentrum ALEXA, kunnen de bezoekers stemmen op producten door het favoriete product te liken. Producten met de meeste likes worden vervolgens in productie genomen en zijn korte tijd later verkrijgbaar.