Amazon test met Amazon Scout een nieuwe manier van zoeken. De tool is ontworpen om klanten te helpen sneller tot een keuze te komen.
De visuele zoekmethode vraagt klanten een product leuk of niet leuk te vinden met een duim omhoog of omlaag. Op basis van deze voorkeuren zoekt Scout naar passende alternatieven. Voor Amazon is de machine learning-technologie een antwoord op de kritiek dat de site een ondoorgrondelijke plek is voor wie niet op zoek is naar een specifiek product.
Amazon heeft Scout niet publiekelijk aangekondigd, maar het staat al wel online. Gebruikers ontdekten de nieuwe tool op de website van de internetgigant. Momenteel is Scout alleen beschikbaar voor thuismeubilair, keuken- en eetproducten, damesschoenen, woondecoratie, terrasmeubilair, verlichting en beddengoed. Volgens de website volgen binnenkort meer categorieën, zoals kleding en handtassen.
What's Next in Retail Tech op 13 november
Nieuwe technologie brengt ons aan de vooravond van grote verandering. Machine learning, kunstmatige intelligentie en big data bieden ongekende mogelijkheden. 3D-printers, neurotechnologie en robots zorgen voor nieuwe kansen. Wat betekent dat voor jouw retail- en merkorganisatie? Het nieuwe RetailTrends-event What's Next in Retail Tech prikkelt retailers en merken om uit hun comfortzone te komen. What's Next in Retail Tech brengt je op de hoogte van de belangrijkste ontwikkelingen, reikt handvaten aan hoe je technologie inzet voor nieuwe manieren om klanten te binden en biedt een inkijkje in de dag van overmorgen. Kijk voor meer informatie op whatsnextinretailtech.nl.
Reacties 0