Albert Heijn en bol.com werken aan 'beter ecosysteem'

Albert Heijn en bol.com werken aan 'beter ecosysteem'

Albert Heijn en bol.com komen met een aantal nieuwe initiatieven die de online winkelervaring van klanten moeten verbeteren. Zo kunnen ze voortaan met hun bol.com-account inloggen bij de supermarktketen, meldt moederbedrijf Ahold Delhaize.

Dankzij de ‘single sign-on service’ hebben klanten voortaan nog maar één account nodig om hun food- en non-foodaankopen te doen. Verder krijgen nieuwe en bestaande klanten die een jaar lang de AH Bezorgbundel afnemen, een gratis abonnement op bol.com Select. Daardoor worden niet alleen de boodschappen onbeperkt bezorgd, maar kunnen ze ook gebruikmaken van de snelle en gratis bezorgdiensten van bol.com.

“Veel Albert Heijn-klanten shoppen regelmatig bij bol.com en andersom”, stelt topman Wouter Kolk van Ahold Delhaize in Europa en Indonesië. De nieuwe toepassingen maken de winkelervaring volgens hem ‘nog naadlozer en eenvoudiger’ en zorgen voor een ‘beter retail ecosysteem’ voor klanten.

Onlangs werd al bekend dat zowel Albert Heijn als bol.com de Nederlandstalige versie van de Google Assistant inzetten. Beide retailers verkopen bovendien de Nederlandse variant van de slimme speaker Google Home.

Albert Heijn en bol.com hebben sinds 2012 dezelfde eigenaar. Van een samenwerking tussen beide partijen was aan de voorkant nog weinig te zien, op afhaalpunten van bol.com in de supermarkten van Albert Heijn na.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!