Deliveroo opent eigen fysieke locatie

Deliveroo opent eigen fysieke locatie

Deliveroo heeft in Hongkong een eerste eigen restaurant geopend. Bij de zogenoemde ‘Deliveroo Food Market’ kunnen consumenten ter plekke eten, terwijl er ook bezorgd wordt vanuit de locatie.

Deliveroo Food Market biedt onderdak aan vijf verschillende restaurants, die samen goed zijn voor gerechten uit vijftien internationale keukens. Het maaltijdbezorgplatform beschouwt de vestiging als een vervolg op zijn Editions-concept, waarbij chefs van bestaande restaurants op bestelling koken. Bij succes wil Deliveroo het concept wereldwijd uitrollen. In ieder geval komt er volgend jaar een tweede locatie in Singapore.

Deliveroo wil lokale restaurants helpen hun kosten te verlagen, zegt general manager Brian Lo tegen CNBC. “Hongkong heeft hoge huurprijzen, dus de druk op restaurantuitbaters is zeer hoog.” Daarnaast kan de locatie volgens Lo fungeren als ‘innovatiecentrum’.

Deliveroo introduceerde zijn Editions-keukens dit jaar in Nederland. Op drie locaties koken chefs Ron Blaauw en Michiel van der Eerder exclusief voor de maaltijdbezorger. Wereldwijd zijn er meer dan tweehonderd vestigingen van Editions.
 

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!