Het beste van RetailTrends: week 52

Het beste van RetailTrends: week 52

RetailTrends.nl richt zich op voor de retail relevante achtergronden met onder meer tips, video's, fotoreportages, columns, expertartikelen en whitepapers. RetailNews zet de vijf meest gelezen artikelen van afgelopen week op een rij.

Hoe Marley Spoon je uit de supermarkt wil verleiden
Wat eten we vandaag? Als het aan Marley Spoon ligt, is die veelgestelde vraag straks verleden tijd. Een kijkje in de keuken van de Duitse maaltijdboxaanbieder. “Als je erover nadenkt is de supplychain van de supermarkt volledig kapot.”

Retailjaar 2018: De val van startups
Ook dit jaar gingen weer bekende namen over de kop, zoals Kijkshop, Bakker.com, Vrijbuiter, Lake Side en Men At Work. Of denk aan SuperTrash, Gsus en De Linnerie. Maar 2018 was bovenal het jaar dat veel jonge retailers het niet wisten te redden. Juist de bedrijven die met enthousiaste mensen vaak op de laatste trends zitten. 

Bij deze Eataly wordt de tafel nooit afgeruimd
In Las Vegas brandt altijd licht en komt het leven pas 's nachts echt op gang. Daarom is het niet verwonderlijk dat Eataly juist Sin City heeft uitgekozen om zijn eerste vestiging te openen die 24/7 geopend is. Maar dat is niet het enige unieke element aan Eataly's nieuwste verzamelplaats voor foodies.

Uniqlo: zo doen ze het in Japan
Met de komst van Uniqlo naar Amsterdam haalt ons land meer in huis dan de zoveelste modeketen. Het is een kennismaking met Japanse gastvrijheid, normen en waarden en omgangsvormen, stelt coo Kohsuke Kobayashi. Een gesprek onder toeziend oog van een pr-functionaris, brandmanager en regisseur annex souffleur en tolk.

Is dit de Aesop onder de supermarkten?
Versspecialist Natoora heeft in Londen een winkel volgens een nieuw concept geopend. Daarvoor heeft de retailer een beroep gedaan op ontwerpbureau Finch, dat eerder onder meer verantwoordelijk was voor vijf Aesop-winkels. En dat zien we terug in het ontwerp.

Om interviews en achtergronden te lezen en de nieuwste winkelconcepten en video's te zien, heb je een membership nodig. Met een membership ontvang je het magazine RetailTrends, krijg je korting op onze events en kun je tot tien collega’s een inlogaccount geven. Ben je nog geen member van RetailTrends? Probeer het eerst een maand gratis.

Reacties

Laatste nieuws









RetailTrends