La Place heeft zijn omzet vorig jaar met 21 procent zien stijgen tot ruim 150 miljoen euro. De horecaformule opende acht nieuwe vestigingen en verwacht de komende jaren ‘nog flink te kunnen groeien’.
Onder de nieuwe vestigingen zaten een locatie in de Efteling en in Madrid. Verder bedient La Place klanten steeds vaker op reislocaties zoals snelwegen, luchthavens en treinstations. Vooral daar ziet de formule nog veel groeikansen. “We willen ons nadrukkelijk onderscheiden met ‘good food fast’”, aldus topman Frits van Eerd van moederbedrijf Jumbo.
La Place zegt dit jaar in te zetten op een ‘verfijnder assortiment’ en nieuwe productinnovaties. “Zo werken we doelbewust aan onze ambitie om de nummer één te worden in deze markt”, aldus Van Eerd.
La Place liet eerder al weten ruimte te zien voor maximaal 130 vestigingen in Nederland, nog zo’n dertig meer dan het huidige aantal. “Je hebt heel snel last van kannibalisatie, zeker langs de snelweg”, zei commercieel directeur Jeffrey Jansen daar vorig jaar over.
Seb Seb 2 jan, 14:20