RetailTrends.nl richt zich op voor de retail relevante achtergronden met onder meer tips, video's, fotoreportages, columns, expertartikelen en whitepapers. RetailNews zet de vijf meest gelezen artikelen van afgelopen week op een rij.
Hoe het misging met Create2Fit
Oprichters Tom Coronel en Marc Koster kregen Create2Fit tweeënhalf jaar geleden weer in handen, maar in deplorabele staat. In de periode die volgde kregen zij het schip niet meer op koers, wat op de vierde dag van 2019 leidde tot het faillissement. Wat ging er fout?
HEMA waant zich in een achtbaan
HEMA staat in retailland altijd wel in het middelpunt van de belangstelling, maar 2018 was een uitzonderlijk onrustig jaar voor de oerhollandse winkelketen. Geruzie met franchisenemers, een mislukte verkooppoging en uiteindelijk de verlossing in de vorm van Marcel Boekhoorn, waarmee de retailer daadwerkelijk weer in Nederlandse handen kwam. En dan boorde HEMA tussendoor ook nog verschillende nieuwe markten aan, nog altijd gebukt onder moeizame omzetontwikkelingen en rode cijfers.
Van Ace & Tate tot Albert Heijns Food Rebels: zo kijken disruptors naar de toekomst
Hoe kijken nieuwe uitdagers in de retail naar de toekomst van hun sector? Ace & Tate-oprichter Mark de Lange, innovation accelerator Christiaan Vette van Albert Heijn en hoogleraar concept design Jeroen van Erp gingen met elkaar in discussie. Hun visie in zes quotes.
Waarom retailjaar 2019 met vraagtekens omgeven is
De detailhandelsomzetten groeien, maar het consumentenvertrouwen daalt. Het aantal faillissementen komt niet in de buurt van een recordhoogte, maar is wel weer iets gestegen. En de winkelhuurprijzen bereikten een laagterecord. De verschillende onderzoeken naar wat retailers dit jaar kunnen verwachten, doen nogal wat vraagtekens rijzen over hoe optimistisch gestemd we eigenlijk moeten zijn.
Hoe Albert Heijn slagen maakt dankzij blockchain
Albert Heijn bespaart toeleveranciers dankzij een nieuwe blockchaintoepassing twintig minuten per rit. Ook worden op die manier meer dan duizend vellen papier per dag bespaard. Hoe dat precies in zijn werk gaat, wordt in deze video verduidelijkt.
Om interviews en achtergronden te lezen en de nieuwste winkelconcepten en video's te zien, heb je een membership nodig. Met een membership ontvang je het magazine RetailTrends, krijg je korting op onze events en kun je tot tien collega’s een inlogaccount geven. Ben je nog geen member van RetailTrends? Probeer het eerst een maand gratis.
Reacties 0