Samsung introduceert eerste 'experience stores'

Samsung introduceert eerste 'experience stores'

Samsung gaat drie eigen winkels openen in de Verenigde Staten. De 'experience stores' worden woensdag geopend, tegelijkertijd met het lanceren van de nieuwe Samsung Galaxy S10.

De drie winkels zijn gevestigd in New York, Los Angeles en Houston. Samsung heeft wereldwijd eerder geëxperimenteerd met pop-uplocaties en heeft al een locatie in het Meatpacking District in New York. In Nederland heeft het merk al eerder een tijdelijk locatie gehad op de P.C. Hooftstraat in Amsterdam en een pop-upstore op het station van Utrecht.

Het Zuid-Koreaanse elektronicabedrijf geeft aan nu een volgende stap te nemen. Met het openen van de Samsung-winkels wil het merk dichterbij de klant staan. Door navraag bij klanten is Samsung er naar eigen zeggen achter gekomen dat er bij hen behoefte is aan fysieke winkels. "We willen een 'speeltuin' voor Samsung-fans bouwen – een plek om onze nieuwe producten te leren kennen en uit te proberen", aldus topman YH Eom van Samsung in Amerika.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!