Het beste van RetailTrends: week 15

Het beste van RetailTrends: week 15

RetailTrends.nl richt zich op voor de retail relevante achtergronden met onder meer tips, video's, fotoreportages, columns, expertartikelen en whitepapers. RetailNews zet de vijf meest gelezen artikelen van afgelopen week op een rij.

De ommezwaai van HEMA in vijf cijfers
Na Blokker duikt ook HEMA in een verlies van honderden miljoenen, maar het schokkende bedrag onderaan de streep schetst geen volledig beeld. Niet alleen geeft het nettoverlies een vertekend beeld van de prestaties, achter de jaarcijfers schuilen verschillende strategische veranderingen die HEMA er weer bovenop moeten helpen.

Vijf vragen over het nieuwe franchiseconflict bij Intertoys
Green Swan is nog geen maand eigenaar van Intertoys en het rommelt al. De nieuwe afspraken die zijn voorgelegd aan de franchisenemers, vallen bij een grote groep niet in goede aarde. Dertig ondernemers hebben nu zelfs het plan opgevat om onder de vleugels van Euretco een eigen formule te starten. Waar wringt het precies?

Waarom Primera in merkwaarde steeg en Perry juist daalde
Bol.com, Albert Heijn en Kruidvat voeren voor het vijfde jaar op rij de lijst van de Nederlandse retailmerken met de sterkste merkwaarde aan. Een opvallende stijger in het Retail Merkenonderzoek is Primera, terwijl Perry juist een aantal plekken terugviel. Hoe zijn die mutaties te verklaren?

Zo maakt T.O.M. e-commerce winstgevend
Wat in 2005 begon met een fietsenzaak, groeide uit tot een bedrijf met acht webshops. We hebben het hier over T.O.M. Het bedrijf is naar eigen zeggen winstgevend. Ook kwam het bedrijf naar voren in een onderzoek van de ACM. RetailTrends vroeg oprichter Tom te Riele over de ambities van het bedrijf.

Binnenkijken in Primarks grootste winkel ter wereld
Een beautysalon, barbershop, verschillende eetgelegenheden en zelfs een Disney-café. Ja, we hebben het hier echt over Primark. De Ierse kledingketen opende in Birmingham zijn grootste winkel ter wereld volgens het nieuwste ontwerp en met tal van nieuwe ervaringen.

Om interviews en achtergronden te lezen en de nieuwste winkelconcepten en video's te zien, heb je een membership nodig. Met een membership ontvang je het magazine RetailTrends, krijg je korting op onze events en kun je tot tien collega’s een inlogaccount geven. Ben je nog geen member van RetailTrends? Probeer het eerst een maand gratis.

RetailTrends