Sainsbury's test met eerste kassaloze winkel

Sainsbury's test met eerste kassaloze winkel

Sainsbury’s is de eerste Britse supermarktketen met een kassaloze winkel. In de winkel in Londen kunnen bezoekers hun boodschappen scannen en betalen via hun mobiele telefoon. Consumenten die toch contant willen afrekenen, kunnen terecht bij een helpdesk in de check-outzone.

Consumenten gebruiken de SmarShop-app om hun producten te scannen en betalen door middel van een QR-code bij de uitgang. Door deze vernieuwing hebben medewerkers volgens de supermarktketen meer tijd om klanten te helpen en producten aan te vullen.

De kassaloze supermarkt van Sainsbury’s is een test van drie maanden. Als de reacties van klanten en medewerkers positief zijn, kijkt de supermarktketen hoe het systeem verder uitgerold kan worden. Mocht er juist meer behoefte zijn aan de vorige kassasystemen, dan worden deze teruggeplaatst. Al eerder testte de Britse supermarktketen met in-app mobiele betalingen in haar winkels. 

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!