Consumenten kopen meer cosmetica online

Consumenten kopen meer cosmetica online

De cosmeticamarkt groeit met 1,5 procent. Dat blijkt uit het onderzoek van de Nederlandse Cosmetica Vereniging. De markt was in 2018 goed voor een consumentenomzet van 2,7 miljard euro. De groei in omzet van online verkopen steeg met dertig procent.

Aanleiding voor de groei is het herstel van de cosmeticamarkt door onder meer online aankopen, btw-verhogingen en de mooie zomer. Veertien procent van de geuren wordt online gekocht, 8,8 procent van de decoratieve cosmetica wordt online bestelt en voor de lichaamsverzorging koopt 5,7 procent zijn aankopen online. 

Voor de categorieën zonnecosmetica en tandpasta is sprake van het 'btw-effect'. De btw ging in 2018 terug naar procent, wat ook in de omzet zichtbaar is. Bovendien is deze deelmarkt door de zonnige zomer tien procent in volume gegroeid. Belangrijke thema's onder cosmeticaconsumenten zijn onder meer duurzaamheid, verzorging, gemak en gezondheid. 

 

 

Reacties

Laatste nieuws









RetailTrends