Het e-commercelandschap blijft zich ontwikkelen en retailers spelen hier massaal op in. Ze proberen het de klant online zo makkelijk mogelijk te maken, zodat hij niet afziet van zijn aankoop. En gemak blijkt het sleutelwoord als het om online winkelen gaat. Uit onderzoek van Applause blijkt namelijk dat maar liefst 87 procent van de consumenten een aankoop niet doorzet als het totale proces als te ingewikkeld wordt beschouwd. Het bedrijf deed onderzoek naar de ervaringen van digitale shoppers bij 52 verschillende retailers, in de periode van Black Friday tot december vorig jaar. In onderstaande infographic meer uitkomsten uit het onderzoek.
Het e-commercelandschap blijft zich ontwikkelen en retailers spelen hier massaal op in. Ze proberen het de klant online zo makkelijk mogelijk te maken, zodat hij niet afziet van zijn aankoop. En gemak blijkt het sleutelwoord als het om online winkelen gaat. Uit onderzoek van Applause blijkt namelijk dat maar liefst 87 procent van de consumenten een aankoop niet doorzet als het totale proces als te ingewikkeld wordt beschouwd. Het bedrijf deed onderzoek naar de ervaringen van digitale shoppers bij 52 verschillende retailers, in de periode van Black Friday tot december vorig jaar. In onderstaande infographic meer uitkomsten uit het onderzoek.