Mall of the Netherlands aast op Decathlon

Mall of the Netherlands aast op Decathlon

Unibail-Rodamco-Westfield hoopt dat Decathlon naar Westfield Mall of the Netherlands in Leidschendam wil komen. Dat laat countrymanager Bart van Twillert weten in een interview met RetailTrends. De sportwinkel is al langere tijd in discussie met de provincie Zuid-Holland om een vestiging in Den Haag te openen langs de A4. 

"Decathlon probeert nu een grote vestiging neer te zetten op nog geen vijf minuten afstand van ons project, maar wij zijn daar niet blij mee. We zien liever dat ze bij ons komen", vertelt Van Twillert. De countrymanager ziet voordelen voor de sportwinkel, die dan ook gebruik kan maken van de 'bezoekersstromen van twaalf à veertien miljoen mensen' en de horeca in het winkelcentrum. "Decathlon kan meesurfen op die complete beleving of als een stand alone alles zelf regelen, op een plek waar je eigenlijk alleen met de auto kunt komen."

Inmiddels hebben al diverse grote retailers als MediaMarkt, Rituals, The Sting, Douglas en Zara getekend voor een vestiging in de Mall of the Netherlands. Het winkelcentrum zal in het tweede halfjaar van 2020 zijn deuren openen. De eerste fase van het winkelcentrum is al open, met onder meer een Albert Heijn XL, Jumbo Foodmarkt en Fresh!, 2500 vierkante meter aan eten, drinken en versconcepten. Lees het complete interview met Van Twillert op RetailTrends.nl.

Reacties

Goh... 2500 duizend vierkante meters. Denk niet dat Unibail-Rodamco-Westfield die volledig gaat vullen of zijn het in werkelijkheid toch "iets" minder meters?

Geplaatst door Teade Groen op 23 juli 2019 om 10:24

Laatste nieuws

RetailTrends