Zal dat een beetje staan, dat bankje in mijn woonkamer? Je kunt je daar soms moeilijk een voorstelling bij maken. De Italiaanse meubelfabrikant Natuzzi probeert het klanten in zijn showroom in New York City wat makkelijker te maken met augmented reality.
Dat gebeurt via een Microsoft HoloLens 2-bril, die virtuele hologrammen aan de werkelijkheid toevoegt. In dit geval tussen meubels aan je thuisomgeving.
"Deze ervaring helpt ze een emotionele band met hun keuzes te creëren", zegt creatief directeur Pasquale Junior Natuzzi tegen Dezeen. De Augmented Store is onderdeel van de showroom aan Madison Avenue in New York. Het is de bedoeling dat deze service eind volgend jaar in...
Zal dat een beetje staan, dat bankje in mijn woonkamer? Je kunt je daar soms moeilijk een voorstelling bij maken. De Italiaanse meubelfabrikant Natuzzi probeert het klanten in zijn showroom in New York City wat makkelijker te maken met augmented reality.
Dat gebeurt via een Microsoft HoloLens 2-bril, die virtuele hologrammen aan de werkelijkheid toevoegt. In dit geval tussen meubels aan je thuisomgeving.
"Deze ervaring helpt ze een emotionele band met hun keuzes te creëren", zegt creatief directeur Pasquale Junior Natuzzi tegen Dezeen. De Augmented Store is onderdeel van de showroom aan Madison Avenue in New York. Het is de bedoeling dat deze service eind volgend jaar in alle vestigingen van Natuzzi wordt aangeboden.
IKEA laat gebruikers via een app al enkele jaren virtueel meubels in de woonruimte plaatsen, maar volgens Natuzzi gaat dit een stap verder. Om het huis van een klant zo realistisch mogelijk weer te geven, maakt de Italiaanse meubelmaker gebruik van onder meer foto's en afmetingen. De focus ligt op de muren, vloeren, plafonds, deuren en ramen, maar enkele persoonlijke decoraties kunnen ook worden toegevoegd.