'HEMA draagt bij aan klantloyaliteit Casino'

'HEMA draagt bij aan klantloyaliteit Casino'

De omzet van de Franse supermarktketen Casino is in het derde kwartaal gestegen. Onder meer de samenwerking met HEMA zou zijn vruchten hebben afgeworpen.

Met een stijging van 2,4 procent komt de omzet van Casino uit op iets meer dan negen miljard euro. Het Franse bedrijf geeft aan ontwikkelingen op commercieel, digitaal en e-commercegebied in zijn thuisland in versneld tempo te hebben doorgevoerd, net als de B2B-activiteiten. Dit heeft ervoor gezorgd dat ook in Frankrijk, waar de supermarktketen het moeilijk heeft, de omzet is gestegen.

Daarnaast hebben de samenwerkingen met non-food bedrijven, zoals IKEA en HEMA, volgens de Franse keten voor meer klantloyaliteit gezorgd. Sinds dit najaar liggen de producten van HEMA bij dochterbedrijf en supermarktketen Franprix in de schappen. 

Reacties

Kom op retailnews, niet alleen de PR berichten klakkeloos overnemen, jullie kunnen en moeten beter weten!
Hema is nog maar zeer kort aanwezig bij Franprix in een zeer beperkt aantal filialen. Om daar dan mede de omzetstijging aan toe te wijzen en een verhoging van de klantloyaliteit (niet te onderbouwen in zo’n korte periode, en loyaliteit is niet iets ‘vluchtigs’) is dan meer PR beleid of een wensgedachte. De kop is dan ook (nog) niet te rechtvaardigen.
Het is interessant te volgen, eerst maar eens kijken of het verder wordt uitgerold.

Geplaatst door Dirk van Veen op 18 oktober 2019 om 10:46

Inderdaad, Dirk van Veen, als dit bericht waar zou zijn, wacht HEMA Gouden Tijden! Maar zelfs als de Casinoomzet zó snel zou reageren, hoeft dat voor het HEMA deel helemaal niet het geval te zijn!
Maar wat Jegen cs. allemaal aan ‘successen’ publiceren, lijkt vooral camouflage voor doorgaand slechte resultaten onder de streep!
Omzet kun je kopen, dat is nooit anders geweest!

Geplaatst door Reinder Koornstra op 18 oktober 2019 om 11:48

Waar staat dat de bron van deze informatie Hema is? Casino zit in het nauw en grijpt iedere mogelijkheid aan positief in het nieuws te komen.....

Geplaatst door Ton Bos op 18 oktober 2019 om 16:48

Fantastisch nieuws!

Geplaatst door Ruben Schutte op 20 oktober 2019 om 14:23

Laatste nieuws









RetailTrends