‘Pure player’ wint terrein tijdens feestmaand

 ‘Pure player’ wint terrein tijdens feestmaand

Voor het eerst geven consumenten tijdens de feestdagen meer uit bij grote online retailers dan bij de webshops van multi- of omnichannelretailers. Dat blijkt uit onderzoek van Deloitte onder 6000 mensen uit zeven Europese landen. 

Ruim een derde van de feestaankopen wordt online gekocht. 33 procent van de consumenten koopt dit jaar bij ‘pure players’, tegenover twintig procent vorig jaar. 27 procent koopt zijn cadeaus via de webshop van ‘brick-and-click players’. Gemak is volgens de deelnemers de voornaamste reden om cadeaus bij pure online retailers, zoals bol.com, te kopen.

Uit het onderzoek blijkt ook dat de Nederlander minder uitgeeft tijdens de feestmaand in vergelijking met andere Europeanen. Gemiddeld wordt zo’n 330 euro uitgegeven, waarvan een groot deel uitgaat naar eten en drinken en zo’n negentig euro naar cadeaus. Nederlanders kopen dit jaar meer cadeaus voor de kerstdagen dan voor Sinterklaas.

Tot slot blijkt de populariteit van Black Friday gestegen, met name onder millennials, en geeft 68 procent van de consumenten aan actief aandacht te besteden aan duurzaamheid bij het kopen van cadeaus.

Reacties

En straks weer zeuren dat de pakketjes weer te laat zijn.

Nee geef mij maar gewoon de winkel, kijken, zien , voelen , kopen en gelijk meenemen.

Geplaatst door ikke weet het op 22 november 2019 om 11:10

Goede ontwikkeling. Kopen in een winkel levert enkel milieuschade op!

Geplaatst door Zeker weten op 22 november 2019 om 13:26

ZEKER WETEN, en op internet kopen is milieu vriendelijk ??
DAcht het niet, al die bestelbussen die rondrijden en meerdere malen per dag op hetzelfde adres komen, de grote zaken zoals een bol.com, zalanda, wehkamp e.d. die eerst een partij bruine dozen ontvangen met de goederen, deze weggooien en dan versturen in hun eigen dozen, nee dat is ECHT milieu vriendelijk.

Geplaatst door ikke weet het op 22 november 2019 om 14:46

Met ze allen naar de winkel rijden , ook de winkels worden geleverd in dezelfde bruine dozen . Het personeel dat er werkt , de energie die in winkels wordt verbruikt...Vervoerders brengen vele pakketten in 1x weg en veelal rijden ze elektrisch. Als de aarde je aan het hart gaat bestel je online beste ikke weet het...

Geplaatst door Zeker Weten op 24 november 2019 om 10:20

Laatste nieuws









RetailTrends