EU geeft consumenten online meer bescherming

EU geeft consumenten online meer bescherming

De Europese Commissie heeft nieuwe regels gelanceerd die consumenten meer bescherming moeten bieden. Voortaan moet bijvoorbeeld duidelijk zijn of er een bedrijf of een particulier achter een platform zit. Dat is belangrijk om te weten als er iets mis is met een product.

Ook is bepaald dat aanbieders open moeten zijn over hoe ze zoekresultaten rangschikken. Is dat bijvoorbeeld op prijs of op reviews? Volgens 'Europa' is dat belangrijk, omdat consumenten vaak alleen naar de bovenste resultaten zijn. Verder verbieden de regels onder meer neprecensies.

Als de nieuwe regels op grote schaal worden overtreden, kan een bedrijf een boete van vier procent van de jaaromzet verwachten.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!