Het beste van RetailTrends: week 6

Het beste van RetailTrends: week 6

RetailTrends.nl richt zich op voor de retail relevante achtergronden met onder meer tips, video's, fotoreportages, columns, expertartikelen en whitepapers. RetailNews zet de vijf meest gelezen artikelen van afgelopen week op een rij.

Waarom HEMA en Jumbo zo blij met elkaar zijn
De eerste HEMA-schappen in Jumbo-winkels zijn een feit. Het is de eerste stap in de commerciële samenwerking tussen Jumbo en HEMA. Waarom zijn de ketens zo blij met elkaar?

De parels van de winkelstraat in Antwerpen
Antwerpen schurkt aan tegen de Nederlandse grens en dat zie je terug als je door de grootste winkelstraat (de Meir) loopt, waar HEMA. WE Fashion en vanHaren vlak bij elkaar liggen. Maar ook unieke en innovatieve Vlaamse concepten zijn goed vertegenwoordigd in de Belgische havenstad. Een inspiratierondje langs bekende en onbekende winkels in de stad.

Vijf quotes van Colette Cloosterman-van Eerd over Jumbo's transitie
“We willen een omnichannel foodspeler zijn”, stelde Jumbo-cco Colette Cloosterman-van Eerd vorige week tijdens de Webwinkel Vakdagen in Utrecht. Bekende voorbeelden van initiatieven die Jumbo in het leven riep voor de weg hiernaar toe zijn de Foodmarkten, de samenwerking met Thuisbezorgd.nl en de app Jumbo Foodcoach. Vijf quotes van Jumbo's cco.

Zo maakt Holland & Barret een sprong voorwaarts
Rust, ruimte en beleving. Dat zijn volgens Holland & Barrett de kernbegrippen bij het nieuwe winkelconcept, dat inmiddels in vier Nederlandse winkels is geïntroduceerd.

De toekomst van de fysieke winkels volgens trendwatcher Cate Trotter
Insider Trends' Cate Trotter, spreker op RetailTrends-event Stores That Wow, weet het zeker: de fysieke winkel zal overleven. De Britse trendwatcher spreekt zelfs van een 'Renaissance of physical retail'. Welke rol speelt de stenen winkel in de toekomst en welke bedrijven zijn volgens haar futureproof? 

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!